Värikylpyä ja luontokokemuksia keskellä kaupunkia

Seminaarin puutarhalla oli perinteinen Hyötykasvimaan satoa -näyttely 20.–30.9. Näyttelyssä oli esillä laajasti erilaisia hyötykasveja suoraan omasta puutarhastamme. Perinteisten kasvien lisäksi näyttelystä pystyi bongaamaan myös harvinaisempia kasveja. Ihan jokaisen kaupungin keskustassa ei kasvakaan mustaa perunaa, lakritsiyrttiä, maa-artisokkaa tai pellavaa!

Koulumme oppilaat pääsivät tutustumaan värikkääseen ja monipuoliseen satoon puutarhureiden opastamana. Kierroksen aikana kerrattiin tuttua ja opittiin uutta sekä tunnistettiin, maisteltiin ja haisteltiin kasveja.

Näyttelyn aikana Seminaarinmäellä pidettiin myös perinteinen puutarhailta keskiviikkona 21.9. Syksyisin se kokoaa yhteen oppilaitamme ja heidän perheitään, opettajia ja mäellä työskentelevää henkilöstöä sekä kiinnostuneita kaupunkilaisia. Puutarhailta on avoin tapahtuma kaikille ja loistava tilaisuus tutustua monipuolisen puutarhamme toimintaan!

Kakkosluokkalaiset lauloivat puutarhaillassa teemaan sopivia lauluja harmonikan säestämänä ja puutarhurit esittelivät satoa ja puutarhan tiloja. Yleisöllä oli mahdollisuus osallistua kasvientunnistusvisaan ja 5B:n oppilaat myivät yrittäjyysprojektissa keräämäänsä koulun omien mehiläispesien hunajaa. Silläpä vasta saikin suun makeaksi!

Kiitos kaikille osallistujille tunnelmallisesta puutarhaillasta!