lasten lauantai teksti ja tyttö puutarhassa valkoisessa takissa.

Lasten lauantai 4.5.2024 – Vesiemme elämää

04.05.2024 11:00 - 14:00

Tätä Lasten lauantaita ovat poikkeuksellisesti tulossa pitämään opeopiskelijat!

Lasten lauantaina 4.5. syvennymme kestävään kehitykseen teemoinamme vesi ja vedenalainen elämä. Mitä vedestä löytyy? Onko kaikessa vedessä elämää? Miksi vesien suojeleminen on tärkeää? Tule mukaan tutustumaan aiheeseen työpajojen ja yleisöluennon merkeissä!

Lasten tiedepajat ovat suosittuja ja menevät usein täyteen. Varaa paikka tiedepajaan ostamalla lippu etukäteen puutarhan sivuilta. Lipunmyynti alkaa kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.

Ohjelma:

Klo 11.15-11.45 Tiedepaja: Mitä vedestä löytyy? Tutkitaan vesinäytteitä mikroskooppien avulla. 7-13-v.

Klo 12.00-12:30 Yleisöluento: Itämeremme ja sen suojelu, puhujana Jaakko Haapamäki, Suomen ympäristökeskus (seminaarisali), ilmainen, ei ennakkoilmoittautumista.

Klo 12.30-13.00 Opastettu koko perheen kierros kasvihuoneissa. Hinta: 0-18-v. 7 €, aikuiset 10 €. Opastukseen sisältyy pääsymaksu kasvihuoneisiin.

Klo 13.30-14.00 Opastettu koko perheen kierros kasvihuoneissa. Hinta: 0-18-v. 7 €, aikuiset 10 €. Opastukseen sisältyy pääsymaksu kasvihuoneisiin.

Klo 13.15-13.45 Tiedepaja: Mitä vedestä löytyy? Tutkitaan vesinäytteitä mikroskooppien avulla. 7-13-v.

Myös Lounais-Suomen Allergia- ja Astmayhdistys ry järjestää Lasten lauantain yhteydessä ulkopuutarhassa ohjelmaa lapsille teemalla ”maan päällinen elämä”. Pysähdy pisteellä, joko ennen kasvihuoneisiin menoa tai muuhun ohjelmaan osallistumisen jälkeen, etsimään pihamaalta ”maan päällinen” aarre. Ohjeet aarteenetsintään saat kasvihuoneiden edustalta. Aarretta voi tulla etsimään klo 11.00-13.00. Tervetuloa!

Osta liput tiedepajaan

Tiedepajat tulevat varattaviksi kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.
Mikäli kalenteri ei näy alla, hyväksy kaikki sivuston evästeet.

Osta liput opastukselle

Opastetut kierrokset tulevat varattaviksi kaksi viikkoa ennen tapahtumaa.
Mikäli kalenteri ei näy alla, hyväksy kaikki sivuston evästeet.

(Mikäli yläpuolella ei näy varauskalenteria) Varauksen tekemisen ohjeet:

1. Varaus tehdään tällä nettisivulla.
  2. Hyväksy kaikki evästeet, joita sivusto tarjoaa. (Tämä täytyy tehdä, jotta varauskalenteri näkyy).
  3. Selaa sivulla alaspäin kohtaan ”Osta liput tiedepajaan/opastukselle”. Tekstin alla pitäisi näkyä varauskalenteri.
  4. Varauskalenterista voi tehdä varauksen tapahtumaan ja täyttää ilmoittautumistiedot ja maksaa osallistumisen. Maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail.

Lisätiedot

Lasten lauantai tarjoaa jokaisen kuukauden ensimmäinen lauantai lapsiperheille tiedetempauksia ja työpajoja, joissa päästään itse kokeilemaan ja tiedeseikkailemaan niin kasvihuoneille kuin laboratorioon. Tervetuloa mukaan!

Kasvihuoneet ja kahvio ovat auki klo 11–17. Ulkopuutarha on auki klo 8–20.

Pääsymaksut kasvihuoneisiin:

• Aikuiset 9 €
  • Eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varushenkilöt, siviilipalvelushenkilöt ja alle 18-vuotiaat 6 €
  • Perhelippu 23 € (2 aik. & 2 lasta tai 1 aik. & 3 lasta)
  • Ryhmälippu 10 henkeä 70 €
  • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi
  • Meillä käy museokortti

Maksut paikanpäällä infopisteeseen tai kahvion kassalle.