Dynaaminen museo ja tulevaisuusperintöverstas. Käsikirja museoiden ekososiaaliseen sivistystyöhön.

Dynaaminen museo ja tulevaisuusperintöverstas. Käsikirja museoiden ekososiaaliseen sivistystyöhön -julkaisu vahvistaa museoita kestävyystoimijoina
 .
Museot voivat olla kestävän tulevaisuuden tekijöitä yhdessä ihmisten kanssa. DYNAMO-hankkeen verkkojulkaisu antaa uusia menetelmiä museoiden aiempaa aktiivisempaan yhteiskunnalliseen rooliin. Niissä yhdistyvät nykyinen kestävyysmurroksen tavoittelu, eri aikojen murroksien merkitykselliset asiat ja museoiden kyky osallistaa ihmisiä näiden äärelle.

Turun yliopiston tiedote
Itä-Suomen yliopiston tiedote
Suomen Metsämuseo Luston tiedote

Tervetuloa ’Dynaaminen museo ja tulevaisuusperintöverstas. Käsikirja museoiden ekososiaaliseen sivistystyöhön’ -teoksen

julkistamistilaisuuteen pe 25.2.2022 klo 14.00–15.30

Liity julkistamistilaisuuteen Teamsissä: https://tinyurl.com/49hs33pv
tai Click here to join the meeting

Ohjelma  (lataa pdf)

Tilaisuuden juontaa Katriina Siivonen

14.00 Tilaisuuden avaus, Katriina Siivonen ja Maria Granlund

14.10 Sivistys+ museoihin, Pia Mero, Sitra

14.20 Dynaamisen museon vaikuttavuus, Leena Paaskoski

14.30 Tulevaisuusperintöverstaan kokeilukumppanit haastateltavina:

• Maatalousmuseo Sarka: Sami Louekari, haastattelijana Antti Majava, BIOS
  • Arkkitehtuurimuseon ja Designmuseon A&DO-hanke: Leena Svinhufvud, haastattelijana Tiina Merisalo, Museovirasto

14.50 Moniaistinen tauko, Maria Granlund

15.00 Julkaisun esittely, Pauliina Latvala-Harvilahti

15.15 Keskustelu ja loppusanat, Katriina Siivonen

15.30 Tilaisuus päättyy

Paaskoski, L., Siivonen, K., Vähäkari, N., Latvala-Harvilahti, P., Pelli, P., Granlund M. & Hujala. T.: Dynaaminen museo ja tulevaisuusperintöverstas. Käsikirja museoiden ekososiaaliseen sivistystyöhönLuston julkaisuja 6. Lusto: Savonlinna.