Tulevaisuuden luokkahuoneessa

Turun normaalikoulu on mukana Suomen harjoittelukoulujen FCLab.fi -verkostossa (Future Classroom Lab) ja sen ansiosta niin oppilaat, opettajat kuin opetusharjoittelijat pääsevät osallistumaan erilaisiin kokeiluihin, joiden avulla kehitetään uusia oppimisympäristöjä ja edistetään opetusteknologian käyttöä. Tänä lukuvuonna Norssin alakoulun oppilaat ovat saaneet testattavakseen Matatalabin VinciBot robotteja, joiden avulla opetellaan koodaamista.

Oppilaat ovat selvästi jo eteviä koodareita ja luokassa käyneestä tohinasta päätellen puuha oli heille myös mielekästä. Tämä robotti tekee näppärien koodareiden pyytämänä vaikka mitä – muun muassa piirtää, soittaa musiikkia ja jopa tanssii musiikin tahtiin. Ja jos VinciBotille taittelee paperista hatun, se toimii myös hauskana väriä vaihtavana valaisimena. Lasten innokasta työskentelyä oli hienoa olla seuraamassa.

» FCLab.fi

Uutinen on julkaistu alunperin Ajankohtaista Norssista -sivustolla