Aikuinen ja lapsi katselevat tuulivoimaloita pellolla

Webinaari | Deliberating Climate Justice

21.06.2021 10:45 - 12:15

Ilmastokriisin ratkaiseminen edellyttää nopeita ja mittavia toimenpiteitä, joiden tulisi olla myös reiluja. Mikä rooli kansalaiskeskustelulla voi olla ilmastotoimia koskevassa päätöksenteossa? Kuinka puntaroiva kansalaiskeskustelu voi auttaa määrittämään, mitä oikeudenmukaiset ilmastotoimet pitävät sisällään?

Maanantaina 21.6. aiheesta puhuu professori John Dryzek (Canberran yliopisto) otsikolla ”Deliberating Climate Justice”. Kommenttipuheenvuoron pitää professori Simon Caney (Warwickin yliopisto).

Webinaarin järjestävät FACTOR ja Suomen Akatemian Strategisen tutkimuksen neuvoston rahoittama PALO-hanke.

Webinaari on kaikille avoin ja järjestetään Zoomissa. Mukaan voi liittyä maanantaina klo 10.40 alkaen oheisen linkin kautta: https://utu.zoom.us/j/67394047060

Tilaisuuden kieli on englanti. Tervetuloa!

Ohjelma:

10.45 Avaussanat,  FACTOR- ja PALO-tutkimushankkeiden esittely