sielikön vaaleanpunaisia kukintoja

Tervetuloa kasviretkelle!

Tervetuloa kasviretkelle Skalluvaaran maastoon Luonnonkukkien päivänä sunnuntaina 16.6. klo 12-15!

Vietämme Luonnonkukkien päivää retkeilemällä yhdessä. Tutustumme Skalluvaaran kasvillisuuteen sekä putkilokasvien että sammalten osalta. Piipahdamme lumenviipymällä ja tutkailemme erilaisia elinympäristöjä matkan varrella.

Retken oppaina toimivat sammalasiantuntija, erikoistutkija Kati Pihlaja Turun yliopiston kasvimuseosta, Elina Vainio Kevon tutkimusasemalta ja Maire Puikko Inarin Luonnonystävistä.

Ota mukaasi eväät ja sään mukainen varustus tunturissa kävelyyn. Kuljemme myös kosteassa maastossa. Suurennuslasi on avuksi erityisesti sammalten tutkailussa, joten ota halutessasi sellainen mukaasi. Tuomme myös pienen määrän suurennuslaseja lainattavaksi retken ajaksi.

Retken lähtöpaikka: Skalluvaaran erotuspaikan parkkialue Skalluvaarantien päässä Utsjoella, su 16.6. klo 12:00, karttalinkki (googlemaps)
Lisätietoja: Elina Vainio, Lapin tutkimuslaitos Kevo, elina.vainio@utu.fi, p. 050 471 5189

Retken järjestäjät:
Lapin tutkimuslaitos Kevo, Turun yliopisto
Inarin luonnonystävät ry, Suomen luonnonsuojeluliitto

Luonnonkukkien päivän kalenteri 2024 – Suomen luonnonsuojeluliitto (sll.fi)

Kuva: Sielikkö (Kalmia procumbens), Elina Vainio