two young reseachers in a lab

iCANDOC -tohtorinkoulutuspilotti

Helsingin yliopiston koordinoima syöpälääketieteen tohtorikoulutuspilotti perustuu iCAN Digital Precision Cancer Medicine -lippulaivaohjelmaan. Pilotissa koulutetaan Suomeen 152 tohtoria lähivuosien aikana. Mukana pilotissa on viisi yliopistoa yhteistyössä HUS:n, neljän hyvinvointialueen sekä teollisuuden ja kolmannen sektorin kumppaneiden kanssa.

Tavoitteena on, että väitöskirja voidaan saattaa esitarkastukseen kolmessa vuodessa tohtorikoulutuksen aloittamisesta. Tohtorintutkinto antaa valmiudet toimia itsenäisenä tutkijana tai vaativassa asiantuntijatyössä akateemisella tai muulla työelämäsektorilla.

Turun yliopistoon rekrytoidaan yhteensä kymmenen väitöskirjatutkijaa. Haku väitöskirjatutkijaksi palkatuille, kolmivuotisille pilottipaikoille avautuu alkusyksystä 2024 ja palkkakausi on 1.1.2025-31.12.2027. Lisätietoja tohtorikoulutuspilotista Turun yliopiston osalta antaa professori Panu Jaakkola.