Kirjallisuutta ja digiä! Hankkeen loppuseminaari, Turku
Aika: Perjantaina 12.6. klo 10.15–16.
Paikka: Turun kaupunginkirjasto, Studio. Linnankatu 2.
Hankkeen kaikille avoin loppuseminaari järjestettiin perjantaina 12.6. klo 10.15–16. Ohjelmassa oli hankkeen tulosten esittelyä sekä Sirpa Kähkösen kirjailijapuheenvuoro ja professori Hannu Salmen tutkijapuheenvuoro. Osallistujille järjestettiin kahvitarjoilu.
Seminaari pidettin Turun kaupunginkirjastolla Studio-tapahtumasalissa, joka sijaitsee pääkirjaston uudisosan aulassa, 1. kerroksessa. Pääkirjaston esteettömyystiedot löytyvät kirjaston verkkosivuilta.
Seminaari järjestettiin yhteistyössä Turun yliopiston datatieteiden ja kirjallisuustieteiden kanssa. Seminaari pidettiin lähitapahtumana.
Ohjelma
10.15 Leo Lahti: Alkusanat
10.30–12.00 Osahankkeiden tulosten esittely
– Leo Lahti: Datatiede kirjallisuushistorian tutkimusvälineenä
– Osma Suominen: Kansallisbibliografia Fennica uudenlaiseen hyötykäyttöön
– Kati Launis: Uusi katse kirjallisuushistoriaan
12.00 Kommentti- ja tutkijapuheenvuoro professori Hannu Salmi
12.30–13.30 Lounastauko (omakustanteinen) *
13.30 Kirjailijapuheenvuoro: Sirpa Kähkönen: Vihreä sali ja saksalaiset puutarhurit. Digitaalisten arkistojen anti fiktiivisten puutarhojen luomisessa
14.30 Kahvit
15.00 Tutkijapuheenvuoro: Hannu Salmi: Toden ja epätoden rihmastot. Bibliomania 1800-luvun sanomalehdistössä
* Hanke tarjoaa lounaan ja illallisen pääpuhujille, hankelaisille ja yhteistyökumppaneille. Tiedot ruokailuista lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse.
Osahankkeiden tulosten esittelyjen diaesitykset:
Osma Suominen / WP 3: Digitaaliset resurssit
Kati Launis / WP 1: Kirjallisuushistoria
Loppuseminaarin mainos ja ohjelmalehtinen: