Kansainvälinen koulutusjakso Etelä-Afrikassa syksyllä 2022

Kirjoittanut: Saaga Somerkoski
Ajankohta: 5.-11.11.2022
TSE exen kansainvälinen koulutusjakso suuntaa tänä vuonna ensimmäistä kertaa yhteistyöyliopistoomme Etelä-Afrikkaan Stellenboschin yliopistoon. Juhlavuoden kunniaksi myös TSE exen alumneiden on mahdollisuus osallistua syksyllä 2022.

Kansainvälinen koulutusjakso on osa EMBA-ohjelmaa, ja kaikki TSE exe EMBA-ohjelman osallistujat saavat mahdollisuuden osallistua.
Ainutlaatuisella matkalla laajennetaan näkemyksiä sekä kehitetään johtajuutta kansainvälisessä ympäristössä. Hintaan sisältyy muun muassa koulutusohjelma, kuljetukset kohteessa, yritysvierailuja sekä 6.11. retki päivä.  Luvassa muun muassa retki Cape Peninsulaan, Table Mountainille sekä Robben Islandille. (Huom. esimerkiksi lennot ja majoitukset eivät sisälly hintaan)TSE exen syksyn EMBA- aloituksessa on velä tilaa, joten ota yhteyttä ja ilmoittaudu mukaan viimeistään elokuussa 2022. Aloita matkasi johtamisen kehittämiseen loistavalla retkellä tulevien uusien verkostojesi kanssa.

Turku energia sähköverkot Oyn toimitusjohtaja Tomi Toivonen osallistui EMBAN kansainväliseen koulutusjaksoon Yhdysvaltojen Texasin Austinissa 2018 16-henkisessä osallistujaryhmässä. Viikon kestävällä kansainvälisellä koulutusjaksolla ohjelman kuuluu asiantuntijoiden esityksiä, vierailuja paikallisissa paikoissa sekä muuta ohjelmaa ryhmän kanssa. Seuraava TSE exen EMBA-ohjelman ulkomaan opintoviikko järjestetään Stellenbochin yliopistossa Etelä-Afrikassa marraskuussa 2022.

Suurin anti kansainvälisellä koulutusjaksolla oli arjen ympyröistä poistuminen ja mahdollisuus peilata omaa oppimaansa ja työkokemustaan kansainvälisessä ympäristössä. Koulutusjakso toi näkökulmaa omaan tekemiseen, päätöksentekoon ja johtamiseen. Kansainvälinen koulutusjakso on pidempi ja intensiivisempi kuin tavalliset lähikoulutuspäivät ja hitsaa myös ryhmän tiiviisti yhteen.”

Mitä merkitys on sillä, että jakso suoritetaan juuri ulkomailla eikä Suomessa?

”Ulkomailla ryhmän dynamiikka, vuorovaikutus ja näkemysten vaihtaminen on erilaista. Keskustelu menee paljon syvemmälle tasolle ja vaikeammista asioista keskustellaan, kun päivä pitenee. Yleensä sen jälkeen keskustelu on todella vapautunutta, kun vaikeistakin asioista on voitu keskustella ryhmässä. Ei tarvitse kauheasti pelätä, että menisi luottamus.”

Lue koko haastattelu

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä