Ilmoittaudu mukaan kevään Ihmeelliset vuodet -vanhemmuusryhmien ohjaajakoulutukseen 15.3. mennessä!

Tämän kevään Ihmeelliset vuodet -vanhemmuusryhmien ohjaajakoulutus (Basic) järjestetään 3.-5.4.2024 Original Sokos Hotel Triplassa. Kolmen lähikoulutuspäivän lisäksi koulutukseen kuuluu ryhmien käynnistämiseen liittyvä verkkokoulutus, joka järjestetään tiistaina 16.4. klo 9-11.30.

Ohjaajakoulutuksessa käydään läpi Ihmeelliset vuodet -ohjelman perusperiaatteet, ja lisäksi koulutuksessa opitaan ryhmämuotoisia työtapoja, joiden avulla voidaan lisätä vanhemman ja lapsen positiivista vuorovaikutusta sekä vähentää lapsen negatiivista, ei-toivottua käytöstä.

Basic sisältää ryhmämuotoiset ohjelmat alle kouluikäisten ja alakouluikäisten lasten vanhemmille. Vanhemmuusryhmässä tuetaan vanhempia ottamaan käyttöönsä vaikuttaviksi todettuja myönteisen kasvatuksen keinoja kotona lasten kanssa.

Vanhemmuusryhmät kokoontuvat viikoittain. Noin 2 tunnin ryhmätapaamissa korostuvat vertaisryhmäkeskustelut ja -tuki sekä keskittyminen perheiden yksilöllisiin tavoitteisiin ja voimavaroihin. Ryhmäkerroilla pohditaan erilaisia kasvatus- ja vuorovaikutustilanteita teemojen mukaisesti ja harjoitellaan myönteisiä keinoja pienryhmissä. Perheiden edistymistä vanhemmuusryhmän aikana tuetaan kotiharjoittein ja puhelinsoitoin sekä tarvittaessa kotikäynnein. Ryhmään mahtuu 10–14 vanhempaa ja ryhmän kesto on 14–20 viikkoa riippuen ryhmän tarpeista.

Kouluttajana toimii Incredible Years -mentor Nina Simola.

> Ilmoittaudu mukaan 15.3. mennessä!

> Lue lisää koulutuksesta