Syksyn BASIC vanhemmuusryhmän ohjaajakoulutuksen ilmoittautuminen on auki – koulutus järjestetään jälleen suomenkielisenä

Basic-koulutus.

Ihmeelliset vuodet -ohjelman BASIC vanhemmuusryhmän syksyn ohjaajakoulutuksen ilmoittautuminen on nyt auki. Koulutus järjestetään Helsingissä Original Sokos Hotel Presidentissä 4.–6.9.2023.

BASIC vanhemmuusryhmässä tuetaan vanhempia ottamaan lastensa kanssa käyttöön myönteisen kasvatuksen keinoja, jotka on todettu vaikuttaviksi. Ryhmät kokoontuvat viikoittain noin kahden tunnin ajan kerrallaan. Kokoontumisissa korostuvat vertaisryhmäkeskustelut ja -tuki sekä keskittyminen perheiden yksilöllisiin tavoitteisiin ja voimavaroihin.

Syyskuun ohjaajakoulutuksessa käydään läpi Ihmeelliset vuodet -ohjelman perusperiaatteet. Lisäksi koulutuksessa opitaan ryhmämuotoisia työtapoja, joiden avulla voidaan lisätä vanhemman ja lapsen positiivista vuorovaikutusta sekä vähentää lapsen negatiivista ei-toivottua käytöstä.

Koulutus pidetään jo toista kertaa suomenkielisenä. Kouluttajana toimii ensimmäinen Suomeen koulutettu Ihmeelliset vuodet -mentor Nina Simola, joka on työskennellyt ohjelman parissa vuodesta 2016. Hän on sertifioitunut ryhmänohjaaja sekä peer-coach eli menetelmäohjaaja Ihmeelliset vuodet -ohjelmassa. Hän ohjaa aktiivisesti ryhmiä ja tekee menetelmäohjausta.

Koulutukseen mahtuu 25 osallistujaa, ja sen hinta on 780 euroa (+ alv 24 %) per osallistuja. Hinta sisältää aamu- ja iltapäiväkahvit sekä koulutusmateriaalit. Lounas ja ryhmän ohjaamisessa tarvittavat materiaalit eivät sisälly hintaan.

Koulutuksen järjestää Turun yliopiston Lastenpsykiatrian tutkimuskeskus.

> Ilmoittaudu koulutukseen

> Lue lisää koulutuksesta

Ihmeelliset vuodet on Suomessa yli 15 vuotta käytössä ollut näyttöön perustuva ryhmämuotoinen ohjelmakokonaisuus, jolla tuetaan käytöksellään oirehtivia ja käytöshäiriöisiä lapsia, heidän perheitään sekä lasten ja perheiden kanssa työskenteleviä ammattilaisia. Ihmeelliset vuodet -ohjelman kansallinen kotipesä toimii Turun yliopiston Lastenpsykiatrian tutkimuskeskuksessa.