Uusi näyttely Seilin historiasta ja tutkimuslaitoksen toiminnasta

Turun yliopiston biodiversiteettiyksikkö on avannut Saaristomeren tutkimuslaitoksen entiseen kirjastoon pienimuotoisen näyttelyn, joka esittelee vierailijoille saaren hospitaaliaikaa ja sen jälkeen taloon tulleen tutkimuslaitoksen toimintaa. Näyttely tarjoaa Seilin matkailijoille konkreettisen mahdollisuuden kurkistaa saaren historiaan.

Nähtävillä on myös merentutkimuslaitteistoa menneiltä ajoilta ja tietoa Seilissä tehtävästä nykypäivän tutkimuksesta. Näyttelyssä voi myös lukea Seiliin ja tutkimukseen liittyvää kirjallisuutta ja katsoa tutkimusta esitteleviä videoita. Perheen pienimmille on tarjolla luovaa puuhastelua muun muassa näyttelyn aiheisiin liittyvien värityskuvien äärellä.

Seilin päärakennuksen yläkerrassa sijaitseva näyttely on maksuton ja pääosin suomenkielinen. Se on avoinna Ravintola Seilin aukioloaikojen mukaisesti, kesällä aamusta iltaan, ja muina aikoina sopimuksen mukaan.

Näyttelyn aukioloajat:

Heinä-elokuussa päivittäin klo 10–20

Syyskuussa pe 17–20, la 10–20, su 10–16

Muina aikoina sopimuksen mukaan.

>>Näyttelyn lehdistötiedote