Esittelyssä Yhdessä vahvaksi -tutkimuksen alueelliset yhteyshenkilöt

Raskaudenaikaisen masennuksen Yhdessä vahvaksi -tutkimuksessa on nimetty kaikille alueille omat yhteyshenkilönsä. Yhteyshenkilöt esittäytyvät tässä jutussa.

Nimi: Linda Casagrande

Minkä alueen yhteyshenkilö olet? Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen.

Mikä on työnimikkeesi ja mitä tehtävänkuvaasi kuuluu? Projektiasiantuntija. Tehtävänkuvaani kuuluu yhteydenpito alueeni terveydenhoitajiin Länsi-Uudenmaan asiantuntijaterveydenhoitajien kautta, koulutustilaisuuksien toteuttamista terveydenhoitajille ja lisäksi toteutan Yhdessä vahvaksi -tutkimusta osallistujien tukena rekrytoinnista seurantavaiheeseen.

Yhdessä vahvaksi -tutkimuksen lisäksi olen mukana toteuttamassa uutta tutkimushanketta, jossa kehitetään kohdennettua vanhempainohjausohjelmaa vanhemmille, joiden lapset ovat saaneet ADHD -diagnoosin.

Nimi: Helena Kara-Katunpää

Minkä alueen yhteyshenkilö olet?  Pirkanmaan hyvinvointialueen. Tällä hetkellä tutkimus on käynnissä vain Tampereella, mutta se tulee laajenemaan koko Pirhan alueelle kevään aikana.

Mikä on työnimikkeesi ja mitä tehtävänkuvaasi kuuluu? Projektityöntekijä. Aloitin Yhdessä vahvaksi -tutkimuksessa vuoden alusta. Muiden valmentajien tavoin toteutan tutkimusprosessia kokonaisuudessaan. Rekrytoin odottajia tutkimukseen, toteutan hoito-ohjelmia odottajan kanssa ja huolehdin seuranta vaiheen toteutumisesta. Osallistun myös terveydenhoitajien perehdytyksiin.

Lisäksi toimin Voimaperheet Huomaa hyvä lapsessasi- tutkimuksessa perhevalmentajana.

Nimi: Nina Penttinen

Minkä alueiden yhteyshenkilö olet?  Aloitin vuodenvaihteessa Yhdessä vahvaksi-tutkimushankkeen yhteyshenkilönä Satakunnan, Pohjois-Karjalan ja Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueilla.

Mikä on työnimikkeesi ja mitä tehtävänkuvaasi kuuluu? Projektityöntekijä. Työhöni kuuluu uusien tutkimusalueiden terveydenhoitajien koulutus sekä osaamisen ylläpitäminen kertauskoulutusten avulla kuukausittain ja tarpeen mukaan.

Tutkimusprosessiin kuuluu tutkittavien rekrytointi, haastattelut, hoito-ohjelman toteutus ja seuranta. Työskentelen myös vielä kevään ajan Voimaperheet – Huomaa hyvä lapsessasi -vanhempainohjausohjelman parissa perhevalmentajana.

Nimi: Anna Zadkova

Minkä alueen yhteyshenkilö olet? Varsinais-Suomen hyvinvointialueen

Mikä on työnimikkeesi ja mitä tehtävänkuvaasi kuuluu? Projektiasiantuntija. Perehdytän uusia terveydenhoitajia tutkimukseen ja vastailen terveydenhoitajien kysymyksiin tutkimukseen liittyen. Toteutan tutkimusprosessia kokonaisuudessaan odottajien rekrytoinnista hoito-ohjelmien toteuttamiseen ja tutkimuksen seurantavaiheeseen saakka.