Seminaarin mainoskuvassa Patrick McGrath ja Lea Pulkkinen.

Seminaari 14.11.2023: Miten ehkäisemme lapsuusiän käytösongelmia – Vaikuttava hoito ja digitaaliset interventiot

Turun yliopiston Lastenpsykiatrian tutkimuskeskus järjestää tiistaina 14.11. klo 12.30-15.40 seminaarin, jossa käsitellään lasten käytösongelmia ja niiden ennaltaehkäisemistä näyttöön perustuvilla menetelmillä.

Seminaari on suunnattu hyvinvointialueiden terveydenhoitajille, perhepalveluiden esihenkilöille, psykiatrian alan ammattilaisille ja tutkijoille. Tilaisuudessa esitellään Lastenpsykiatrian tutkimuskeskuksen kehittämiä näyttöön perustuvia digitaalisia hoito-ohjelmia ja käynnissä olevia tutkimuksia.

Seminaarissa kuullaan keynote-puheenvuorot professori emeritus Patrick McGrathilta ja professori emerita Lea Pulkkiselta. Patrick McGrath on tutkinut lasten mielenterveysongelmien ehkäisemiseen suunnattuja psykososiaalisia etämenetelmiä ja hän on perustanut kanadalaisen Stongest Families Instituutin. Lea Pulkkinen on Suomen arvostetuimpia psykologian tutkijoita, joka on urallaan käsitellyt muun muassa lasten sosiaalista kehitystä ja aggressiivisuutta.

Seminaari järjestetään Mauno Koivisto -keskuksen Ministeri-salissa (BioCity, Tykistökatu 6, 20520 Turku).

> Ilmoittaudu seminaariin

Ohjelma:

12.30: Aloitussanat, professori Andre Sourander, Turun yliopisto

12.45: Lapsen hyvinvointi alkaa kodista, professori emerita Lea Pulkkinen, Jyväskylän yliopisto

13.30: Kahvitauko

14.00: Remote parenting interventions, professori emeritus Patrick McGrath, Dalhousie University

14.40: Voimaperheet -ohjelmien esittelyt: Huomaa hyvä lapsessasi, Ole läsnä lapsellesi, Yhdessä vahvaksi

15.25: Kysymyksiä ja keskustelua

15.40 Tilaisuuden päätös