Digitalisaation mahdollisuudet asiakkaan palvelupolulla – Case sosiaalityö
Opi digitalisaation mahdollisuuksista osana asiakaskeskeisempää palvelua!
Opintojakson keskeisenä teemana on asiakkaan – erityisesti lasten, nuorten ja perheiden – palvelupolku sekä siihen kytkeytyvät digitaaliset toteutukset ja mahdollisuudet. Tulet tarkastelemaan mm. sitä, miten digitalisaation keinoin palveluja voitaisiin kehittää entistä asiakaskeskeisemmiksi, millaisia mahdollisuuksia digitalisaatio tarjoaa ja opit ymmärtämään digitaalisten palveluiden kehittämistä.
Tämä opintojakso sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita digitalisaation mahdollisuuksista erityisesti sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja opetusalojen palvelupolulla. Itsenäisesti suoritettavalla verkkokurssilla olevat esimerkit ovat pääasiassa sosiaalialalta (kuten lastensuojelu ja perhepalvelut) mutta palvelupolun oppeja ja esimerkkejä voi hyödyntää laajemminkin.
Yhteistyökumppani:
Opintopistemäärä: 2 op
Opintojaksokoodi: SOTE0018
Lisätietoja opinto-oppaassa
Avoin verkkokurssi – tutustu tästä!
Ilmoittautuminen
Mikäli haluat suoritusmerkinnän, voit ilmoittautua opintojakson suorittajaksi ja tehdä vaadittavat tehtävät oppimisympäristössä. Vain ilmoittautuneet saavat pääsyn opintojakson tehtäviin/tenttiin.
Voit ilmoittautua suorittajaksi vuoden ympäri, avoimen yliopiston ilmoittautumisissa olevaa kesätaukoa lukuun ottamatta. Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi kirjautumisohjeet kurssialustalle HUOM! avoimen yliopiston kautta ilmoittautuvilla suoritusohjeiden saamisessa on viive (max. 12 arkipäivää) ja ohjeet saapuvat kun ilmoittautumisesi on käsitelty.
- Turun yliopiston tutkinto-opiskelijan ilmoittautuminen tehdään Pepissä opiskelijan työpöydällä, josta näet ilmoittautumisajat.
- Avoimen yliopisto-opetuksen ilmoittautuminen tehdään ilmoittautumispalvelussa, josta näet ilmoittautumisajan ja opinto-oikeuden keston. Opintomaksu on 30 euroa. Lisätietoja avoimen yliopisto-opetuksen esittelysivulta.
”Työssäni teen osittain samoja asioita, joten oli kiinnostavaa perehtyä yhteen näkökulmaan palvelumuotoilusta.”
– Sote-akatemian opiskelija