Monialainen johtaminen sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmässä (MoJo)

Opintojakso on tarjolla tutkinto-opiskelijoille.Opintojakso on tarjolla avoimessa yliopistossa.

Opintoja tulevaisuuden sote-johtajille! Monialainen johtaminen (MoJo) -opintokokonaisuus tarjoaa ainutlaatuisen paketin tietoa kaikista keskeisimmistä teemoista, joita monialaisen sote-organisaation johtaja tarvitsee. Voit suorittaa kaikki viisi opintojaksoa tai vain osan niistä, omien kehittymistarpeidesi mukaan. Tervetuloa mukaan!

MoJo tuo yhteen sosiaali- ja terveysalojen työelämän johtajat ja asiantuntijat sekä johtamisesta kiinnostuneet opiskelijat kehittämään johtamistaitojaan. Opinnot vastaavat muuttuvan yhteiskunnan tarpeisiin ja koulutus perustuu tieteenalojen väliseen yhteistyöhön ja ratkaisukeskeiseen valmentamiseen. Monialaisen johtamisen opinnot synnyttävät aidon monialaisen vuoropuhelun sote-alan toimijoiden, opiskelijoiden sekä opettajien kesken.

Opintokokonaisuus ja sen yksittäiset opintojaksot on tarkoitettu työelämässä toimiville sosiaali- ja terveysalan lähiesihenkilöille ja lähijohtamisesta kiinnostuneille asiantuntijoille, sekä sosiaali- ja terveysalojen johtamisesta kiinnostuneille Turun yliopiston tutkinto-opiskelijoille.

Opintokokonaisuus koostuu viidestä kahden opintopisteen opintojaksosta. Voit suorittaa kaikki opintojaksot tai tavoitteidesi ja oppimistarpeidesi mukaiset yksittäiset opintojaksot. Ensimmäinen opintojakso keskittyy sote-alan monialaisen johtamisen keskeisiin käsiteisiin ja periaatteisiin. Seuraavassa opintojaksossa käsitellään sote-alan johtamisen ajankohtaisia taitoja ja haasteita monialaisista näkökulmista. Kolmannessa opintojaksossa perehdytään tietoon ja teknologian tuomiin ratkaisuihin monialaisen johtamisen tueksi. Neljäs opintojakso keskittyy sotelainsäädäntöön ja viimeinen opintojakso talouden näkökulmiin sote-palveluiden organisoinnissa.

Kerran vuodessa järjestettävät opinnot tarjotaan verkko-opetuksena ja ne soveltuvat myös työn ohessa suorittaviksi. Opinnot sisältävät nauhoitettuja asiantuntijaluentoja, itsenäisiä ja ryhmässä tehtäviä työelämälähtöisiä oppimistehtäviä, reaaliaikaisia pienryhmätapaamisia ja seminaariopetusta. Jokaisella opintojaksolla on kiintiö ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Opintokokonaisuuteen ei ole erillistä ilmoittautumista ja suoritettuasi kaikki opintokokonaisuuden viisi opintojaksoa voit halutessasi pyytää opintokokonaisuuden loppumerkintää sote@utu.fi.

Monialaisen johtamisen opintokokonaisuuteen kuuluvat seuraavat opintojaksot (koodista on linkki opinto-oppaaseen):

MOJO 1: Johda monialaisesti sote-palvelujärjestelmässä, 2 op (SOTE0034) – syyslukukaudella

MOJO 2: Pitovoimaa soteen − Työhyvinvoinnin ja työkyvyn monialainen johtaminen, 2 op (SOTE0033) – syyslukukaudella

MOJO 3: Tieto ja teknologia monialaisen johtamisen tukena sote-palvelujärjestelmässä, 2 op (SOTE0037) – kevätlukukaudella

MOJO 4: Sote-lait haltuun − Lainsäädäntö sote-palvelujärjestelmän monialaisessa johtamisessa, 2 op (SOTE0036) – kevätlukukaudella

MOJO 5: Riittävät resurssit ja toimivat prosessit- Sote-talouden monialainen johtaminen, 2 op (SOTE0035) – kevätlukukaudella

Opintopistemäärä: yhteensä 10 op (2 op / opintojakso, yhteensä 5 opintojaksoa)
Opintojaksokoodit: SOTE0033 – SOTE0037
Lisätietoa opinto-oppaasta (linkki opintokokonaisuuden opinto-oppaaseen julkaistaan kesäkuussa 2024)

Ilmoittautuminen

• Turun yliopiston tutkinto-opiskelijan ilmoittautuminen tehdään Pepissä opiskelijan työpöydällä, josta näet ilmoittautumisajat.
  • Avoimen yliopisto-opetuksen ilmoittautuminen tehdään ilmoittautumispalvelussa, josta näet ilmoittautumisajan ja opinto-oikeuden keston. Opintomaksu on 75 euroa. Lisätietoja avoimen yliopisto-opetuksen esittelysivulta.