Monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen perusteet

MOOC-kurssi.

Monitoimijaisuus lapsi- ja perhepalveluiden perustana!

Tämä kaikille avoin MOOC-opintojakso tutustuttaa sinut monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen tausta- ja arvolähtökohtiin sekä monitoimijaisen yhteistyön käsitteeseen. Opintojakson käytyäsi osaat tunnistaa monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen tarpeen sosiaali- ja terveydenhuollon sekä sivistysalan työssä sekä jäsentää monitoimijaisen yhteistyön merkityksen lapsen ja nuoren palvelupolussa. Lisäksi opit lapsen oikeuksien sopimuksen periaatteet ja niiden tarkoituksen lapsen hyvinvoinnin edistämisessä. Ymmärrät myös lainsäädännölliset velvoitteet monitoimijaiselle yhteistyölle lasten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä ja opit lapsi- ja perhepalveluiden porrasteisuudesta.

Tämä opintojakso on sinulle, joka haluat opiskella moniammatillisuutta ja siinä tarvittavaa osaamista lapsi- ja perhepalveluissa ja haluat ymmärtää, mitä monitoimijainen yhteistyö näissä palveluissa tarkoittaa.

Yhteistyökumppani:

UEF logo

Opintopistemäärä: 2 op
Opintojaksokoodi: SOTE0007
Lisätietoja opinto-oppaassa

Avoin verkkokurssi – tutustu tästä!

Ilmoittautuminen

Mikäli haluat suoritusmerkinnän, voit ilmoittautua opintojakson suorittajaksi ja tehdä vaadittavat tehtävät oppimisympäristössä. Vain ilmoittautuneet saavat pääsyn opintojakson tehtäviin/tenttiin.

Voit ilmoittautua suorittajaksi kesätaukoa lukuun ottamatta vuoden ympäri. Suoritusohjeet saat ilmoittautumisesta seuraavan kuukauden ensimmäisellä kokonaisella viikolla. Poikkeuksena on tammikuu, jolloin suoritusohjeet lähetetään toisella kokonaisella viikolla ja heinäkuu, jolloin suoritusohjeita ei lähetetä. Opintojakson voit suorittaa itsenäisesti ympäri vuoden.

• Turun yliopiston tutkinto-opiskelijan ilmoittautuminen tehdään Pepissä opiskelijan työpöydällä, josta näet ilmoittautumisajat.
  • Avoimen yliopisto-opetuksen ilmoittautuminen tehdään ilmoittautumispalvelussa, josta näet ilmoittautumisajan ja opinto-oikeuden keston. Opintomaksu on 24 euroa. Lisätietoja avoimen yliopisto-opetuksen esittelysivulta.

”Kurssi on hyödyllinen ja mielestäni sitä saisi markkinoida enemmän! Tärkeitä aihealueita ja sisältöjä mm. lasten oikeuksista, joista jokaisen tulisi olla tietoinen.”
– Sote-akatemian opiskelija

Selaa opintojaksoja teemoittain