Tulevaisuusajattelu ja skenaariot terveys-, kasvatus-, opetus- ja sosiaalialoilla

Opintojakso on tarjolla tutkinto-opiskelijoille.Opintojakso on tarjolla avoimessa yliopistossa.

Tulevaisuustieto on luonteeltaan monitieteistä eikä ole olemassa ilmiöitä, joilla ei olisi tulevaisuutta.

Tällä opintojaksolla saat perustietoa tulevaisuusajattelusta ja ennakoivasta asenteesta sosiaali- ja terveydenhuollon sekä kasvatus- ja opetusalojen painotuksella. Tutustut tulevaisuudentutkimuksen keskeisiin toimijoihin, käsitteisiin ja tulevaisuusajatteluun sekä opettelet skenaariotyöskentelyä tekemällä laajemman, monialaisessa ryhmässä toteutettavan harjoitustyön soteko-teemasta.

Opintojakso antaa sinulle eväitä soveltaa skenaarioajattelua ja tulevaisuustaulukkomenetelmää tulevaisuuden vaihtoehtojen hahmottamiseen ja kehitystrendien arvioimiseen niin soteko-alojen parissa kuin laajemminkin.

Opintopistemäärä: 5 op
Opintojaksokoodi: SOTE0008
Lisätietoa opinto-oppaasta

Ilmoittautuminen

• Turun yliopiston tutkinto-opiskelijan ilmoittautuminen tehdään Pepissä opiskelijan työpöydällä, josta näet ilmoittautumisajat.
  • Avoimen yliopisto-opetuksen ilmoittautuminen tehdään ilmoittautumispalvelussa, josta näet ilmoittautumisajan ja opinto-oikeuden keston. Opintomaksu on 75 euroa. Lisätietoja avoimen yliopisto-opetuksen esittelysivulta.

”Kokonaisuus on erittäin toimiva. Suuret kiitokset loistavasta opettamisesta!”
– Sote-akatemian opiskelija

Selaa opintojaksoja teemoittain