BioBlitz

Tulevana viikonloppuna 21.-22.5. Turun yliopiston kampuksella tapahtuu, kun 24 tunnin lajinkartoitustapahtuma BioBlitz valtaa yliopistonmäen ja ympäröivät alueet. Lauantain klo 14 ja sunnuntain klo 14 välillä on tarkoitus kartoittaa kaikki lajit Helsinkinkadun, Hämeenkadun, Uudenmaankadun ja joen rajaamalta alueelta. Tapahtuma ja kartoittaminen on käynnissä koko 24 tuntia, myös yöllä. Mukaan voi tulla vain hetkeksi tai koko 24 tunniksi ja tervetulleita ovat kaikki asiantuntijoista niihin, jotka eivät vielä osaa nimetä yhtäkään lajia.

Tapahtuman aikana yliopistonmäellä pääsee osallistumaan kartoituksen lisäksi myös muunlaiseen ohjelmaan yhdessä koko perheen kanssa. Tarjolla on mm. luentoja, lautapelejä ja tiedepajoja niin aikuisille kuin lapsillekin. Lisäksi eläinmuseoon pääsee tutustuman kellon ympäri.

Lue lisää ja katso ohjelma BioBlitzin tapahtumasivulta.