Tähtitiedettä kouluihin – työpaja opettajille 2024

Oikeudet: ESO

Turun yliopisto järjestää yhdessä kansainvälisen tähtitieteen opetukseen keskittyvän NASE-organisaation kanssa opettajille suunnatun tähtitieteen opetuksen työpajan kahden iltapäivän aikana 14.-15. helmikuuta klo 15.00-19.00. Toivomme, että pystytyisit osallistumaan molempiin iltapäiviin, jotta kaikki aiheet pystytään käymään läpi. Koulutus järjestetään hybridimuodossa, eli opetus tapahtuu verkon välityksellä NASE-kouluttajien toimesta, mutta osallistujat voivat osallistua mukaan työpajaan joko kotona, tai tulla mukaan Turun yliopistolla yhteiseen tilaan (LUMA-laboratorio, Turun yliopisto, AURUM-rakennus, Henrikinkatu 2). Koulutuskielinä ovat suomi ja englanti. Työpajat on tarkoitettu sekä ala-asteen, että yläasteen opettajille. Työpajaan osallistuminen on maksutonta.

Koulutuksen aikana tutustutaan käytännön toiminnan kautta useisiin eri tähtitieteen ilmiöihin. Tämän vuoksi lataamme tälle sivulle tarvikelistan, jotka olisi hyvä olla valmiina ennen koulutuksen alkamista, jos osallistut koulutukseen kotona. Hankimme tarvikkeet valmiiksi LUMA-labralle osallistuville opettajille.

Aikataulu: TIMETABLE ASTRONOMY ONLINE finlandia 5.pdf

Koulutuksen aiheet ovat:

Lataa työpajoissa tarvittava materiaalilista ja tulosta tiedostossa olevat pohjat valmiiksi, sekä varaa ennen työpajojen alkua lähistölle muut tarvikkeet valmiiksi: RMaterial_ASTRONOMY_ENG_N3070.pdf

Tule mukaan verkostoitumaan tähtitieteen opetuksesta kiinnostuneiden opettajien ja asiantuntijoiden kanssa.

Tavoitteena on järjestää vastaavia työpajoja vuosittain. Jos olet kiinnostunut osallistumaan jatkossa vastaavanlaisiin työpajoihin, voit laittaa viestiä jo ennakkoon tai tilata LUMAn opettajille suunnatun uutiskirjeen! Vuosien 2022 ja 2023 tähtitiedetyöpajojen materiaalit löydät opetusmateriaalit-sivulta.

Lisätietoja: Pasi Nurmi, pasnurmi@utu.fi, puh. 029-4504358