Oikeus ja koulu

Opintojakso on tarjolla tutkinto-opiskelijoille.Opintojakso on tarjolla avoimessa yliopistossa.

Jos sinua kiinnostavat esimerkiksi tärkeimmät opetustointa ohjaavat oikeuslähteet ja haluat ymmärtää mihin oppilaan oikeudet ja velvollisuudet perustuvat, tule oppimaan lisää tälle itsenäisesti suoritettavalle verkkokurssille!

Kaikille aiheesta kiinnostuneille tarkoitettu vuoden ympäri suoritettavissa oleva verkkokurssi käy läpi myös mm. perus- ja ihmisoikeusvelvoitteita sekä tutustuttaa oppilaan oikeuksien ja etäopetuksen ajankohtaisiin haasteisiin. Taustalla vaikuttavat turvallinen oppimisympäristö, lasten oikeudet ja nykyaikainen lapsioikeus sekä esimerkiksi koulun kurinpitotoimet ja oppilaan oikeudellinen asema.

Opintopistemäärä: 4 op
Opintojaksokoodi: SOTE0024
Lisätietoja opinto-oppaassa

Ilmoittautuminen

Voit ilmoittautua suorittajaksi vuoden ympäri, avoimen yliopiston ilmoittautumisissa olevaa kesätaukoa lukuun ottamatta. Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi kirjautumisohjeet kurssialustalle HUOM! avoimen yliopiston kautta ilmoittautuvilla suoritusohjeiden saamisessa on viive (max. 12 arkipäivää) ja ohjeet saapuvat kun ilmoittautumisesi on käsitelty.

• Turun yliopiston tutkinto-opiskelijan ilmoittautuminen tehdään Pepissä opiskelijan työpöydällä, josta näet ilmoittautumisajat.
  • Avoimen yliopisto-opetuksen ilmoittautuminen tehdään ilmoittautumispalvelussa, josta näet ilmoittautumisajan ja opinto-oikeuden keston. Opintomaksu on 60 euroa. Lisätietoja avoimen yliopisto-opetuksen esittelysivulta.

Kuuntele opintojaksoon liittyvä podcast

Sinua voisi kiinnostaa myös opintojaksomme…

“Opettajana minun on tiedettävä omat vastuuni ja oikeuteni sekä lakipykälät, joiden mukaan minun tulee toimia. Opintojaksolla sai vastauksia sellaisiin kysymyksiin, joista ollut epävarma, saako niin toimia.”
– Sote-akatemian opiskelija

Selaa opintojaksoja teemoittain